Audacity.cz/Fórum/Jaké frekvence bych měl snížit, abych odstranil hluk na pozadí?

Jaké frekvence bych měl snížit, abych odstranil hluk na pozadí?

Zdravím, mám takový problém s nahráváním zvuku v Audacity a doufám, že mi poradíte. Když nahrávám, občas se mi do nahrávky dostává nepříjemný hluk na pozadí, který kazí celkovou kvalitu. Zkoušel jsem různé techniky, jak zredukovat šum, ale pořád to není ono. Zajímalo by mě, jestli existují konkrétní frekvence, které bych měl snížit, abych ten rušivý hluk odstranil úplně. Myslím tím třeba nějaké oblasti v EQ, které jsou typické pro šum nebo jiné nežádoucí zvuky. Jaké nastavení byste doporučili? A je dobré se zaměřit na nízké, střední nebo vysoké frekvence? Rád bych věděl, jaká jsou vaša zkušenosti a tipy na tohle téma. Děkuji moc za každý tip!

107 slov
1.1 minut čtení
2. 8. 2024
Veronika Bezděková

Když se snažíš zbavit šumu, určitě se zaměř na nižší frekvence. Tyhle obvykle obsahují hodně nežádoucího hluku, třeba kolem 80-200 Hz. Taky zkus snížit frekvence někde kolem 300-500 Hz, tam může být cítit takový "muddy" zvuk, co kazí jasnost. Naopak vysoké frekvence, třeba nad 10 kHz, můžou mít syčivý zvuk, ale většinou je lepší nechat je v klidu, pokud nemáš pískání. Ale pamatuj, že každá nahrávka je jiná, tak to chce trošku experimentovat s EQ a slyšet, co ti sedí. Zkus použít i funkci noise reduction v Audacity - to může dobře pomoct eliminoat šum. Hlavně nezapomeň nahrávat v tichém prostředí!

101 slov
1 minut čtení
30. 11. 2024
Šárka Lišková