Audacity.cz/Fórum/Zlepšení kvality zvuku v Audacity při používání sekvenceru

Zlepšení kvality zvuku v Audacity při používání sekvenceru

Jsem nováček v práci s Audacity a poslední dobou se snažím vylepšit kvalitu zvuku mých nahrávek, které tvořím pomocí sekvenceru. Mám pocit, že zvuk, který produkuji, není tak čistý a profesionální, jak bych si přál. Zkoušel jsem různé efekty, ale stále cítím, že mi něco chybí. Jaké konkrétní nastavení nebo techniky mohu použít přímo v Audacity, abych zvýšil kvalitu zvuku? Zajímá mě nejen použití filtrů a equalizérů, ale také třeba tipy na to, jak správně nastavit vstupy a výstupy, nebo jak optimalizovat nahrávání z mého sekvenceru. Máte nějaké osvědčené postupy nebo rady, co by mohlo pomoci vyčistit šum a zlepšit celkovou dynamiku zvuku? Jaké pluginy byste doporučili pro Audacity? A co třeba úpravy po nahrání? Děkuji za každou radu!

119 slov
1.2 minut čtení
21. 7. 2024
Veronika Bezděková
Veronika Bezděková

Když chceš zlepšit kvalitu zvuku v Audacity, tak začni s nastavením vstupů. Ujisti se, že používáš správný audio interface a že máš nastavené kvalitní vzorkování (aspoň 44.1 kHz nebo víc). Zkus se vyhnout nahrávání při příliš vysokých úrovních, aby sis neudělal clipping.

Pak se podívej na equalizaci – trošku pokrouť s EQ, aby ses zbavil nežádoucích frekvencí, jako jsou nízké šumy. A neboj se experimentovat s kompresí, to může pomoct vyrovnat dynamiku zvuku. Zkus přidat reverb pro hloubku a prostor na nahrávku, ale s mírou, ať to nezní jako v jeskyni.

Ohledně pluginů, doporučuji zkusit nějaké zdarma jako TDR Nova nebo Valhalla Supermassive pro efekty. Po nahrání bych ještě udělal mastering – lehkou kompresi a limitaci na závěr, aby vše znělo vyváženě.

A nezapomeň na šumovou redukci! Audacity má funkci Noise Reduction, která může hodně pomoct vyčistit zvuk. Takže to zkus a hraj si s tím – čím víc to budeš ladit, tím lepší výsledky dostaneš.

154 slov
1.5 minut čtení
20. 7. 2024
Pavel Mašek
Pavel Mašek