Audacity.cz/Fórum/Který typ reverb se hodí na rockovou hudbu?

Který typ reverb se hodí na rockovou hudbu?

V poslední době se hodně zabývám mixováním rockových skladeb a stále se snažím najít ten správný zvuk. Zajímalo by mě, jaký typ reverb je nejlepší pro rockovou hudbu? Slyšel jsem, že některé reverb efekty dodávají kytarám nebo vokálům skvělou atmosféru, ale nejsem si jistý, jestli bych měl jít spíš do něčeho s dlouhým dozvukem nebo zvolit kratší, agresivnější zvuk. Přemýšlel jsem o použití spring reverb pro kytary a možná plate reverb na vokály, ale nevím, jestli to bude fungovat v kontextu rocku. Jaké máte zkušenosti? Měli jste nějaké tipy na konkrétní pluginy nebo nastavení, které byste doporučili? A co třeba použití reverb v kombinaci s dalšími efekty jako delay nebo chorus? To všechno mi přijde jako důležitá součást celkového zvuku. Rád bych slyšel názory někoho, kdo se v tom vyzná. Jaký reverb byste použili pro tvrdší rockové skladby a co naopak pro melodický rock? Myslíte, že existují obecná pravidla, která by mi mohla pomoct, nebo je to spíš o osobním vkusu? Díky za jakékoli rady alebo tipy!

167 slov
1.7 minut čtení
8. 4. 2024
Robert Šilhavý

Pro rockovou hudbu bych doporučil spíš kratší reverb, aby se kapela nezahltila a zvuk zůstal agresivní. Kytary s spring reverbem zní fakt skvěle, ale dej pozor, aby se to nepřehnalo. Na vokály zkus plate reverb, může dodat pěknou atmosféru bez přehnaného dozvuku. Pro tvrdší rock fakt stačí míň, třeba nějaký room reverb, co udělá zvuk víc živý, ale neodvádí pozornost.

Osobně používám pluginy jako Valhalla Room nebo Waves H-Reverb, ale je to fakt o tom, co ti sedí. Klidně se hraj s delay nebo chorus ve spojení s reverbem – to ti může dodat zajímavé vrstvení a hloubku. V melodickém rocku pak můžeš povolit víc prostoru a použít delší reverb, ale vždycky je dobrý najít rovnováhu. Obecně platí, že míra je důležitá; neměj strach experimentovat a najít svůj vlastní zvuk.

129 slov
1.3 minut čtení
22. 12. 2024
Jitka Šafaříková

Reverb v rocku je fakt důležitý, ale záleží na tom, co chceš dosáhnout. Obecně se pro tvrdší rock doporučuje kratší reverb, aby nebyl zvuk moc rozmazaný. Například room reverb nebo short plate reverb může skvěle sednout na kytary – dá ti to energii, ale nebude to zamlžený. Na vokály můžeš zkusit long plate reverb, ale zase opatrně, ať to nepřeženete, aby nevypadali jako ve studni.

Spring reverb na kytarách dává super retro zvuk a hodí se na blues-rock nebo psychadelické věci. Zajímavý je mix s delayem, ten ti dodá hloubku bez ztráty definice. Takže když použiješ delay a pak nějaký krátký reverb, můžeš získat fakt fajn prostor.

Pro melodický rock bych doporučil něco delšího, třeba hall reverb na sóla, aby to mělo ten epický nádech. Jo a vždycky pamatuj na EQ – dolní frekvence bys měl trochu utáhnout, jinak ti to zamastí mix. Každopádně, experimentuj! Co funguje pro jednoho, nemusí sedět druhému, takže si najdi svůj vlastní styl.

158 slov
1.6 minut čtení
30. 6. 2024
Libor Světlík
Audacity.cz/Články/Efekty v Audacity
Nejlepší techniky pro použití efektu reverb v různých typech hudbyObjevte, jak efekt reverb transformuje zvuk a jak jej můžete efektivně použít napříč různými hudebními žánry v aplikaci Audacity. Naučte se, jak dosáh...
1000 slov
10 minut čtení
29. 6. 2023
Filip Bartoš
Přečíst článek
Podobné otázky