Audacity.cz/Fórum/Jak přidat ambientní zvuky do své skladby v Audacity?

Jak přidat ambientní zvuky do své skladby v Audacity?

Zdravím všechny, chtěl bych se zeptat, jakým způsobem mohu do své skladby v Audacity přidat ambientní zvuky. Jsem úplný začátečník a zatím se mi nedaří najít správnou cestu, jak to udělat. Mám nějaké nahrávky, které bych rád použil, ale nevím, jak je správně importovat a umístit do mé skladby. Jakou metodu doporučujete pro přidání těchto zvuků? Mám je nahrát přímo přes mikrofon nebo je lépe použít už hotové zvukové efekty? A co se týče úpravy – jak mohu doladit hlasitost a případně i prostorový efekt, aby to znělo přirozeně a hezky zapadlo do celkového mixu? Budu moc vděčný za jakékoliv tipy a rady, protože bych rád vytvořil něco opravdu zajímavého a atmosférického. Díky moc!

114 slov
1.1 minut čtení
8. 4. 2023
Petr Prchal
Petr Prchal

Když chceš přidat ambientní zvuky do skladby v Audacity, tak to vlastně není nic složitýho. Nejprve si nahrávky, co chceš použít, připrav na počítači. Můžeš je importovat pomocí tlačítka "Soubor" > "Importovat" a pak vybrat „Zvuk“. Nebo prostě můžeš přímo přetáhnout soubory do okna Audacity.

Pokud máš vlastní nahrávky, tak je klidně nahrávej mikrofonem, ale ujisti se, že máš dobrý zvuk, aby to nebylo příliš šumivé. Hotové zvukové efekty jsou ale taky super volba, jsou často kvalitnější a ušetří ti čas.

Jakmile máš zvuky v projektu, můžeš je umístit na různé stopy podle toho, jak chceš, aby zněly. Hlasitost doladíš pomocí posuvníků na levé straně stopy – zkus trochu snížit hlasitost ambientních zvuků, aby to nezahltilo hlavní mix.

Na prostorový efekt můžeš použít efekty jako reverb nebo delay, což dodá hloubku a přirozenost. Měj na paměti, že méně je někdy víc – nebuď moc agresivní s efekty.

A hlavně – experimentuj! Zkus různý kombinace a uvidíš, co ti sedne. Hodně štěstí!

158 slov
1.6 minut čtení
23. 12. 2024
František Vojtěch
František Vojtěch