Audacity.cz/Fórum/Jak snížit šum ve vysílání?

Jak snížit šum ve vysílání?

V poslední době se snažím zlepšit kvalitu svých nahrávek a vysílání, ale pořád se mi nedaří zbavit se toho otravného šumu, který prostupuje mými audionahrávkami. Zkoušel jsem už různé techniky, ale výsledek je stále stejný. Rád bych věděl, jaké jsou nejlepší způsoby, jak snížit šum ve vysílání. Mám doma mikrofon, který by měl být docela kvalitní, ale i tak se mi zdá, že zachytává příliš mnoho okolního hluku. Uvažuji o tom, že bych mohl investovat do nějakého akustického panelu nebo něco podobného, ale nevím, jestli to opravdu pomůže. Také mě zajímá, jestli existují nějaké speciální programy nebo pluginy, které by mohly pomoci při úpravě zvuku v audacity. Slyšel jsem o různých technikách jako je odstranění šumu nebo použití kompresorů, ale nejsem si jistý, jak přesně to nastavit. Chtěl bych se zeptat, zda máte někdo zkušenost s tímto problémem a jaké konkrétní kroky jste podnikli k tomu, abyste dosáhli lepšího zvuku bez šumu. Hodně lidí tu uvádí různé tipy a triky a já bych byl opravdu vděčný za jakoukoliv radu nebo doporučení. Jaké mikrofony byste doporučili pro domácí studio? Je lepší mít kondenzátorový mikrofon nebo dynamický? A co třeba umístění mikrofonu – má nějaký vliv na kvalitu zvuku a množství šumu? Byl bych rád za všechny postřehy a rady od těch, kteří už mají za sebou podobné zkušenosti. Děkuji předem!

219 slov
2.2 minut čtení
15. 8. 2023
Matěj Holuša
Matěj Holuša

Zbavit se šumu ve vysílání chce fakt trpělivost. První věc, co bych udělal, je zkontrolovat umístění mikrofonu – snaž se ho mít co nejdál od zdrojů hluku, jako jsou ventilátory nebo okna. Pokud máš kondenzátorový mikrofon, tak ten je citlivější na okolní zvuky, takže to chce fakt klidné prostředí. Dynamické mikrofony jsou fajn, protože většinou lépe izolují šum.