Audacity.cz/Fórum/Jaký mikrofon je nejlepší na nahrávání vokálů doma?

Jaký mikrofon je nejlepší na nahrávání vokálů doma?

Zajímalo by mě, jaký mikrofon byste doporučili na nahrávání vokálů doma. Chci začít natáčet svoje písničky a potřebuju něco, co nebude stát majlant, ale zároveň udělá dobrou práci. Zkoušel jsem pár levnějších modelů, ale moc se mi to nelíbilo, kvalita zvuku je pro mě hrozně důležitá. Myslel jsem o nějakých kondenzátorových mikrofonech, ale nejsem si jistý, jestli jsou pro domácí studio dobrá volba. Jaké značky mají dobrou pověst? Mám doma celkem malý prostor, takže jestli byste mohli poradit i něco ohledně akustiky, bylo by to super. Taky by mě zajímalo, jestli je potřeba k mikrofonu nějaké speciální vybavení jako předzesilovač nebo audio interface. Hlavně bych chtěl, aby to bylo jednoduché na použití, protože nejsem žádný technik a nechci nad tím trávit hodiny. Děkuju za všechny tipy a doporučení!

128 slov
1.3 minut čtení
4. 2. 2025
Richard Horálek
Richard Horálek

Na nahrávání vokálů doma bych doporučil nějaký kvalitní kondenzátorový mikrofon. Třeba Audio-Technica AT2020 je dost oblíbený a má dobrou kvalitu zvuku za rozumnou cenu. Také se hodně mluví o Rode NT1, který je super tichý a skvěle zachytí detaily. Co se týká akustiky, zkus si pořídit pár akustických panelů nebo aspoň nějaké závěsy, aby ti to v místnosti tolik neodráželo. K mikrofonu budeš potřebovat audio interface, doporučuji Focusrite Scarlett 2i2, je to jednoduché a kvalitní řešení. Předzesilovač už máš v tom interface, takže nemusíš shánět nic extra. Mělo by to být celkem jednoduché na setup, stačí zapojit do USB a můžeš začít nahrávat. Hodně štěstí s nahráváním!

107 slov
1.1 minut čtení
25. 12. 2024
Miroslav Švec
Miroslav Švec