Audacity.cz/Fórum/Co používat na tlumení zvuku v nahrávacím studiu?

Co používat na tlumení zvuku v nahrávacím studiu?

Nedávno jsem se pustil do nahrávání své hudby a narazil jsem na problém, který si asi prošel každý, kdo měl někdy tu čest s domácím studiem. Jak to udělat, aby se zvuk co nejvíce tlumil a aby k mému mikrofonu nedolétaly všechny možné zvuky z okolí? Mám pocit, že když začnu nahrávat vokály, tak sousedé začnou hned dělat nějakou neřest nebo mi zvoní telefon. Zkoušel jsem různé techniky, ale chtěl bych se zeptat, co vlastně funguje nejlépe. Mám přemýšlet o akustických panelech? A co takové ty pěnové bloky, co často vidím na videích o nahrávání? Opravdu to pomůže utlumit nežádoucí zvuky? Případně jak je správně umístit ve studiu, aby to mělo maximální efekt? A co dalšího lze použít, třeba nějaké přenosné paravany nebo závěsy? Mým cílem je mít co nejlepší kvalitu zvuku a odstranit rušivé elementy. Bude mít taky smysl investovat do speciálních mikrofonních filtrů nebo pop filtrů? Co máte vyzkoušené a co byste doporučili? Rád bych slyšel vaše zkušenosti a rady, protože už se těším, až budu moct konečně nahrávat bez rušivých vlivů.

174 slov
1.7 minut čtení
5. 7. 2021
Pavel Slavík
Pavel Slavík

Myslím, že akustické panely a pěnové bloky jsou fakt skvělá volba. Pomůžou ti pohlcovat zvuky a snížit ozvěnu. Důležité je je umístit na stěny kolem místa, kde nahráváš, ideálně do rohu místnosti, protože tam se zvuk nejvíc odráží. Přenosné paravany nebo závěsy taky můžou pomoct, obzvlášť pokud nemáš moc místa - můžeš si je postavit kolem sebe a udělat si takový malý zvukotěsný koutek. Mikrofónní filtry a pop filtry jsou super pro odstranění nechtěných ruchů a praskání při vyslovování určitých hlásek. Určitě to vyzkoušej, mohla by ti to dost vylepšit kvalitu nahrávky. Také nezapomeň na to, že i když zařídíš studio co nejlépe, někdy se prostě nevyhneš rušení ze sousedství. Snad to pomůže!

113 slov
1.1 minut čtení
3. 5. 2023
Magdaléna Bílková
Magdaléna Bílková