Audacity.cz/Fórum/Jak udělám finální mix, aby zněl lépe?

Jak udělám finální mix, aby zněl lépe?

Když se snažím udělat finální mix svého posledního projektu, mám pocit, že něco prostě chybí. Zní to jako krabice plná plechovek, jakoby zvuky nebyly dostatečně vyvážené a chybí jim ta správná hloubka. Mám několik stop, které jsem nahrál v Audacity, ale když je dám dohromady, není to ono. Zajímalo by mě, jak vlastně dosáhnout toho, aby všechny ty zvuky spolu hezky ladily a nevytvářely ten chaotický dojem. Jaké jsou klíčové kroky, které bych měl dodržovat při míchání jednotlivých stop? Měl bych se zaměřit na EQ a kompresi? A co s reverbem? Kdy je dobrý čas na to ho použít? Případně, jak ho nastavit, abych nevytvořil efekt "mokré" zvukové stopy? Mám zkusit experimentovat s panoramováním nebo mám raději držet vše ve středu? Slyšel jsem také o technikách jako sidechain komprese, ale nejsem si jistý, jestli to bude pro můj mix vhodné. Jak se vlastně pozná, že je mix hotový a zní tak, jak má? Jaké triky byste doporučili na vytvoření větší dynamiky a hloubky v mixu? Rád bych znal i nějaké tipy ohledně masteringu, protože vím, že to je další krok k tomu, aby moje skladba zněla profesionálně. Jak vybalancovat úroveň hlasitosti jednotlivých stop tak, abych se vyhnul přebuzení? Každý tip nebo zkušenost by mi moc pomohly! Děkuji!

207 slov
2.1 minut čtení
13. 1. 2022
Renata Fučíková
Renata Fučíková