Audacity.cz/Fórum/Jak se vyhnout šumu při nahrávání víc stop? Zkoušel jsem všechny možnosti a stále mám problém.

Jak se vyhnout šumu při nahrávání víc stop? Zkoušel jsem všechny možnosti a stále mám problém.

V poslední době jsem se začal více věnovat nahrávání zvuku a snažím se vytvořit něco kvalitního. Mám ale problém, který mě už docela frustruje. Když nahrávám víc stop najednou, vždycky se mi tam nějakým způsobem dostane šum, který to celé kazí. Zkoušel jsem různé mikrofony, hrál jsem si s nastavením gainu a dokonce jsem zkusil i nahrávat v různých místnostech, ale stejně to nezabralo. Vím, že šum může pocházet z různých zdrojů, ale já už si nevím rady. Myslím, že jsem udělal všechno, co bylo v mých silách. Vystřídal jsem různé techniky, jako třeba použití pop filtrů nebo umístění mikrofonu dál od zdroje zvuku, ale pořád slyším nějaký ten šum na pozadí. Uvažoval jsem o nějakém zpracování signálu po nahrání, ale to mi přijde jako dočasné řešení a já chci mít co nejlepší kvalitu už při samotném nahrávání. Možná by pomohlo i pořídit nějaké profesionální vybavení, ale nevím, jestli je to nutné. Existují nějaké osvědčené tipy nebo triky, které by mohly pomoci snížit šum při nahrávání víc stop? Jaké máte zkušenosti vy? Jaké mikrofony nebo techniky používáte vy, abyste se těmto problémům vyhnuli? Děkuji za každou radu!

187 slov
1.9 minut čtení
19. 1. 2025
Tereza Zemanová
Tereza Zemanová