Audacity.cz/Fórum/Jak mohu zlepšit zvukovou kvalitu svého podcastu, když natáčím doma?

Jak mohu zlepšit zvukovou kvalitu svého podcastu, když natáčím doma?

Když natáčím svůj podcast doma, tak mám občas pocit, že zvuk není úplně ideální a chtěl bych to nějak vylepšit. Mám mikrofon, co jsem si koupil na internetu, ale zdá se mi, že to prostě není ono. Zkoušel jsem různě adjustovat hlasitost a efekty ve svém editačním programu, ale pořád to není tak čisté a profesionální, jak bych si přál. Už jsem slyšel o různých technikách, jak zlepšit akustiku místnosti, ale tak nějak nevím, co přesně udělat. Napadlo mě například přidat nějaké polštáře nebo deky na stěny, ale nejsem si jistý, jestli to bude stačit. A co třeba umístění mikrofonu? Je lepší ho mít blíž k ústům nebo dál? A co s pozadím? Mám se snažit najít úplně tichou místnost nebo spíš pracovat s tím, co mám? A co software? Mám použít Audacity nebo existují i jiné programy, které by mohly nabídnout lepší možnosti pro úpravu zvuku? Jaké jsou nejlepší tipy na úpravu zvuku po nahrání? Jaký typ filtru bych měl použít pro odstranění šumu? Každý říká něco jiného a já už jsem z toho zmatený. Takže bych rád slyšel vaše rady a zkušenosti. Jak mohu zlepšit zvukovou kvalitu svého podcastu při natáčení doma?

194 slov
1.9 minut čtení
22. 1. 2024
Pavla Šebestová
Pavla Šebestová

Zlepšení zvukové kvality doma je dost věc, co se dá udělat, aniž bys musel investovat moc peněz. První věc, co bych zkusil, je umístění mikrofonu - fakt platí, že čím blíž k ústům, tím lépe. Zkus ho mít tak 15-30 cm od sebe. Co se týče akustiky, polštáře a deky na stěny jsou super nápad! Tím hodně snížíš odrazy zvuku. Můžeš taky zkusit nahrávat v rohu místnosti, kde zvuk není tolik rozptylován.

Tichá místnost je lepší než hlučná, ale pokud to nejde, tak aspoň zkus zavřít okna a vypnout všechny spotřebiče, co dělají hluk.