Audacity.cz/Fórum/Jak přidat reverberaci do skladby v Audacity?

Jak přidat reverberaci do skladby v Audacity?

Zdravím všechny, chtěl bych se vás zeptat, jak vlastně přidat efekt reverberace do své skladby v Audacity. Už jsem párkrát zkoušel různé efekty a mám pocit, že reverberace by mohla moji skladbu posunout na další úroveň, ale zatím jsem se k tomu nedostal. Mám nahranou stopu, kterou bych rád obohatil o tenhle efekt, ale vůbec nevím, jak na to. Rozhodně bych ocenil nějaké podrobnosti, jako například kde přesně najdu nastavení pro reverberaci a co všechno bych měl vzít v úvahu při jejím používání, abych to nepřehnal. Také by mě zajímalo, zda je lepší použít nějaké přednastavené možnosti nebo si vše nastavit sám podle svého uvážení. Kdyby někdo mohl stručně popsat, jaká jsou základní nastavení a co by mohlo fungovat nejlépe pro různé žánry hudby, byl bych moc vděčný. Ještě dodám, že jsem v Audacity nováček a občas se mi stává, že se v tom trochu ztrácím, takže každá rada se mi bude hodit. Děkuji předem za vaši pomoc!

158 slov
1.6 minut čtení
20. 12. 2024
Libor Doležel
Libor Doležel

Reverberaci přidáš v Audacity jednoduše. Otevři svoji nahranou stopu, pak v horním menu klikni na "Efekty" a vyber "Reverb". Tam najdeš různé parametry, jako je délka dozvuku, úroveň a podobně. Doporučuji zkusit nějaké přednastavené možnosti, protože to může být jednodušší pro začátečníka. Každopádně si dej pozor, aby ses to s efektama nepřehnal, jinak ti to může zní jako v jeskyni. Když děláš elektroniku, klidně si dej víc dozvuku, ale u akustických nástrojů to chce jemnější přístup. Experimentuj, poslechni si to víckrát a pak si vyber, co ti sedí nejvíc. A nezapomeň, že můžeš vždycky použít zpětný krok, když se ti to nebude líbit.

103 slov
1 minut čtení
28. 8. 2024
Žaneta Staňková
Žaneta Staňková