Audacity.cz/Fórum/Jak odstranit šum z nahrávky v Audacity?

Jak odstranit šum z nahrávky v Audacity?

Už nějakou dobu se pokouším upravit své nahrávky v Audacity a narazil jsem na problém, který mě trápí – šum. Mám pocit, že nahrávám v docela tichém prostředí, ale i tak se tam občas objeví nějaké rušivé zvuky, které mi kazí celkovou kvalitu. Zkoušel jsem různé techniky, ale pořád to není ono. Chtěl bych se zeptat, jestli by někdo mohl poradit, jak efektivně odstranit šum z nahrávky pomocí Audacity. Existuje nějaký konkrétní postup, nebo snad nějaké specializované nástroje, které by mohly pomoci? Vím, že Audacity má spoustu funkcí a filtrů, ale jsem zmatený z toho, jak je správně použít k odstranění šumu. Mám udělat něco před tím, než začnu s úpravou, nebo je nejlepší nejdřív udělat základní střih a pak teprve přistoupit k odstraňování šumu? Také by mě zajímalo, jestli je lepší použít funkci pro odstranění šumu nebo jinou metodu – slyšel jsem o různých pluginech a efektech. Jaké máte zkušenosti? Budu moc rád za nějaké tipy nebo zkušenosti s tímto problémem. Děkuju!

163 slov
1.6 minut čtení
18. 5. 2022
Milada Nováková
Milada Nováková

Zbavit se šumu v Audacity může být trochu oříšek, ale je to zvládnutelné. Nejprve doporučuji udělat nahrávku s nějakým krátkým úsekem, kde není žádný mluvený projev – prostě jen ticho. Pak vyber tenhle úsek, klikni na Efekty a zvol Odstranit šum. Stiskni na ‚Získat profil šumu‘. Poté označ celou nahrávku a znovu otevři ten samý efekt. Nastav úroveň odstranění šumu, ale buď opatrný, aby to neznílo moc uměle. Také můžeš zkusit EQ (equalizér) a snížit frekvence, kde je šum nejvíc slyšet. Pak na to ještě můžeš nanést kompresor, aby to celé znělo lépe. Nezapomeň udělat pár pokusů a poslouchat výsledky, protože někdy to chce víc času najít tu správnou kombinaci. Hodně štěstí!

112 slov
1.1 minut čtení
2. 6. 2024
Ludmila Chalupová
Ludmila Chalupová