Audacity.cz/Fórum/Jak můžu snížit šum pozadí při nahrávání doma?

Jak můžu snížit šum pozadí při nahrávání doma?

Přemýšlím, jaké jsou nejlepší tipy a triky na snížení toho nechtěného šumu, který se mi vždycky dostane do nahrávek, když nahrávám doma. Mám docela slušný mikrofon, ale i tak se mi stává, že když začnu mluvit, tak se k tomu dostanou zvuky z ulice nebo třeba i vrčení ledničky. Zkoušel jsem různé techniky, jako je změna polohy mikrofonu nebo nasměrování kousek jinam, ale pořád to není ono. Přemýšlím o nějakém akustickém úpravy místnosti – myslíte, že by pomohly tlumící panely nebo nějaké závěsy? Co byste doporučili udělat pro to, abych měl čistější zvuk bez rušivých elementů? A co používáte za software na úpravu zvuku? Pomocí Audacity se snažím odstranit šum po nahrávání, ale někdy se mi zdá, že to spíš zhorší kvalitu než zlepší. Jaké máte zkušenosti s tímto problémem? Jaké metody fungují nejlépe ve vašem případě?

137 slov
1.4 minut čtení
20. 12. 2024
Jiří Hruška

Snížení šumu při nahrávání doma může být dost oříšek. Zkoušel jsem pár triků, co mi pomohly. První věc, co bych doporučil, je akustická úprava místnosti – tlumící panely fakt dělají divy. Můžeš zkusit i závěsy nebo koberce, ty pomůžou pohltit zvuky. Dále se zaměř na to, kde nahráváš. Pokud máš možnost, snaž se najít místo dál od oken nebo hlučných spotřebičů jako je lednička. Mikrofon taky měj co nejblíž k sobě a zkus použít směrový mikrofon, který zachytí hlavně tvůj hlas a trochu potlačí okolní hluky.

K tomu softwaru – Audacity je fajn, ale někdy fakt zhorší kvalitu zvuku, když moc hraješ s efekty. Zkus si pohrát s nastavením šumového profilu a pak použij filtr na snížení šumu, ale opatrně. Možná bys mohl vyzkoušet i jiný software jako Reaper nebo Adobe Audition, tam jsou lepší možnosti na editaci zvuku.

Celkově – kombinace dobrého mikrofonu, akustiky a solidního softwaru ti může fakt pomoct.

151 slov
1.5 minut čtení
3. 11. 2024
Natálie Marková