Audacity.cz/Fórum/Jaké zvukové efekty by měly být v firemním videu?

Jaké zvukové efekty by měly být v firemním videu?

Zajímalo by mě, jaké zvukové efekty jsou nejlepší pro firemní videa, aby to znělo profesionálně a přitom ne příliš rušivě. Myslím, že zvuk je hodně důležitý pro celkový dojem, ale nejsem si jistý, co přesně použít. Měla bych používat nějaké pozadí, nebo spíš jen zvuky jako kliknutí a podobné efekty? Jak moc by měly být výrazné? A co třeba hudba? Jaký typ hudby je vhodný pro reklamní videa a jak se mixuje se zvukovými efekty? Vzpomínám si, že v některých videích jsem slyšel zvuky přírody nebo městského ruchu – je to dobrý nápad nebo by to mohlo odvádět pozornost od sdělení? Přemýšlím také o tom, jestli by bylo lepší mít spíše minimalistický přístup s velmi mírnými efekty, nebo naopak něco víc dynamického. Jak se to hodí k různým žánrům firemních videí, jako jsou například propagační materiály nebo školení? Pomohlo by mi vědět, co si o tom myslíte a jaké máte zkušenosti s výběrem a použitím zvukových efektů ve vašich projektech.

160 slov
1.6 minut čtení
19. 9. 2023
Marie Vacková

Zvukové efekty ve firemním videu můžou výrazně ovlivnit celkový dojem. Obecně platí, že bys měla použít něco decentního. Klidná hudba na pozadí je fajn, ideálně ne příliš rušivá – něco instrumentálního, co nebude přehlušovat mluvené slovo. Zvuky jako kliknutí nebo jemné akustické efekty můžou dodat profesionalitu, ale rozhodně to nepřeháněj.

Přírodní zvuky nebo městský ruch můžou být super, pokud to zapadá do kontextu videa. Ale pozor, aby to nebylo moc výrazné a neodvádělo to pozornost od hlavního sdělení. Co se týče stylu, minimalistický přístup bývá často lepší, zvlášť u školení nebo propagačních materiálů.

Mixování hudby a efektů: snaž se je sladit tak, aby to znělo hladce. Můžeš třeba snížit hlasitost hudby v momentech, kdy je mluvené slovo. Celkově platí: méně je více, takže se neboj udělat to jednoduše a čistě.

128 slov
1.3 minut čtení
17. 9. 2024
David Přibyl

Zvukový design ve firemních videích je fakt důležitej. Na pozadí můžeš mít nějakou decentní hudbu, co se hodí k atmosféře, ale nesmí to přehlušit hlavní mluvený slovo. Například instrumentální skladby bez vokálů fungujou skvěle, protože neruší. Když už se rozhodneš pro zvukový efekty, tak spíš něco jednoduchého, jako kliknutí při přechodu nebo jemný ruchy, co podtrhujou akci ve videu. Ale pozor, pokud do toho dáš moc efektů, může to být rušivý a diváci se pak soustředí víc na zvuky než na to, co říkáš.

Zvuky přírody nebo městský ruch můžou být fajn, ale dej pozor na to, kdy je použiješ. Měly by doplňovat děj a ne ho zastínit. Takže pokud děláš propagační video, radši zůstaň u něčeho minimalistickýho. U školení můžeš trochu víc experimentovat a přidat dynamiku, ale furt platí – míra účinnosti je klíčová. Celkově je dobrý se držet rovnováhy mezi hudbou a efekty a přizpůsobit to konkrétnímu stylu videa.

150 slov
1.5 minut čtení
25. 11. 2024
Michaela Dubská
Audacity.cz/Články/Audio branding
Jak správně používat zvukové efekty ve firemních videíchPrůvodce použitím zvukových efektů pro zvýšení angažovanosti a zapamatovatelnosti vašich video prezentací.
1000 slov
10 minut čtení
24. 7. 2023
Filip Bartoš
Přečíst článek
Podobné otázky