Audacity.cz/Fórum/Můžu nastavit šum jako pomoc při úpravech divných zvuků v mé nahrávce?

Můžu nastavit šum jako pomoc při úpravech divných zvuků v mé nahrávce?

Už nějakou dobu se snažím vylepšit kvalitu svých nahrávek, ale občas mám pocit, že se mi tam objevují divné zvuky, které bych chtěl odstranit. Dělám si nahrávky doma a někdy se zdá, že i malý šum z okolí se dostane do mikrofonu. Zkoušel jsem různé techniky úprav v Audacity, ale pořád to není ono. Napadlo mě, jestli by bylo možné použít nějaký šum jako masku nebo pomocníka při odstraňování těchto nežádoucích zvuků. Mám na mysli třeba nastavení nějakého bílého šumu nebo jiné formy zvuku na pozadí, který by mohl ty divné hlasy překrýt nebo zjemnit? Jak vlastně funguje taková technika a je něco specifického, co bych měl vědět? Osobně si myslím, že by to mohlo pomoct, ale nejsem si jistý, jak na to jít správně. Mohli byste mi poradit, zda je to dobrý nápad nebo jestli existují lepší metody pro úpravy zvuku? Rád bych věděl i o nějakých tipy, jak šum správně namíchat s hlavním zvukem a jestli mám dávat pozor na nízkou nebo vysokou hlasitost. Děkuji předem za všechny rady!

171 slov
1.7 minut čtení
9. 3. 2024
Karel Soukup

Nastavení šumu jako masky může být docela dobrý trik. Bílý šum nebo jiný typ zvuku na pozadí dokáže zakrýt ty divné zvuky, co se ti tam objevují. Tím pádem bys mohl vytvořit jakýsi zvukový „polštář“, který by je zjemnil. Hlavně si dej pozor, aby ten šum nebyl moc hlasitý – měl by být tak akorát, aby nezahlušil hlavní zvuk. Můžeš to zkusit namíchat tak, že začneš s nízkou hlasitostí a postupně ji zvyšuješ, dokud nenajdeš ten správný balans. V Audacity máš různé efekty, třeba kompresory nebo equalizéry, kterými můžeš upravit frekvence, aby ti pomohli s odstraněním nežádoucích zvuků. A pokud to jde, zkus nahrávat v klidnějším prostředí, to taky dost pomůže. Takže jo, experimentuj se šumem a uvidíš, co to udělá!

121 slov
1.2 minut čtení
17. 7. 2024
Lenka Pechová