Audacity.cz/Fórum/Jak třídit vzorky v Audacity, abych je snadno našel?

Jak třídit vzorky v Audacity, abych je snadno našel?

Když pracuji v Audacity, čím víc vzorků a zvukových efektů mám, tím víc se mi to plete. Mám tu spoustu různých nahrávek, smyček a dalších zvukových souborů, ale jak mám vlastně třídit ty vzorky, aby se mi v tom dobře orientovalo? Mám na mysli, jestli existují nějaké tipy nebo triky, jak si to uspořádat tak, aby bylo snadné najít přesně to, co potřebuji. Slyšel jsem o různých technikách, jako je pojmenovávání souborů nebo vytváření složek, ale nevím přesně, jak to provést v praxi. Třeba jestli mám každý vzorek pojmenovat podle žánru nebo podle typu zvuku? A co takhle využití nějakých barevných značek nebo jiných vizuálních pomůcek přímo v Audacity? Je možné nějakým způsobem k těm vzorkům přidat poznámky nebo popisy? Děláte si třeba nějaké seznamy oblíbených vzorků? Jaký systém používáte pro správu těchto zvukových souborů? Rád bych měl přehled o svých vzorcích i při větším množství nahrávek. Jaké máte zkušenosti s tříděním vzorků v Audacity? Jak postupujete vy?

158 slov
1.6 minut čtení
2. 4. 2022
Jiří Štěpán
Jiří Štěpán

Třídění vzorků v Audacity může být trochu chaos, ale pár tipů ti může pomoct. Hlavně, co se týče pojmenovávání souborů, doporučuji dávat jasné a výstižné názvy. Například použij žánr a typ zvuku – něco jako "rock_bicí_01" nebo "ambient_smyčka_02". Tak víš hned, co to je. Složky jsou taky super – rozděl si to podle stylu, jako je pop, techno, akustika atd.

Dohromady si klidně udělej seznam oblíbených vzorků mimo Audacity, třeba v Excelu nebo Google Docs, kde můžeš mít odkazy na soubory a poznámky k nim. V Audacity si můžeš používat i barevné značky pro odlišení různých typů zvuků přímo v projektu – to ti pomůže rychleji se zorientovat.