Audacity.cz/Fórum/Mám moc hlučné pozadí, co s tím?

Mám moc hlučné pozadí, co s tím?

Čau, potřebuju pomoc, protože mám fakt problém s tím, jak nahrávám zvuk. Když se snažím něco nahrávat do Audacity, tak mi dost kazí zvuk to, že mám hrozně hlučné pozadí. Nejde jen o nějaké jemné šumění, ale přímo o hluk z ulice, sousedé dělají neustále nějakou práci a ještě k tomu mám doma i další lidi, kteří prostě nemůžou být potichu. Zkoušel jsem uzavřít okna, ale stejně to moc nepomáhá. Přemýšlel jsem nad nějakými technikami, jak utlumit ten hluk, nebo jestli existují nějaké filtry v Audacity, které by mi pomohly ten ruch eliminovat. Vím, že existují různé možnosti úpravy zvuku po nahrání, ale nevím si rady s tím pozadím předem. Mám zkusit nahrávat v jinou dobu? Nebo bych měl investovat do nějakého kvalitního mikrofonu? Jaké máte tipy na tohle? Třeba i něco ohledně akustiky místnosti? Kdybych si třeba pořídil akustické panely nebo jiný materiál na pohlcování zvuku, pomohlo by to? Děkuju moc za každou radu a tipy jak se s tímto problémem vypořádat.

163 slov
1.6 minut čtení
22. 8. 2023
Václav Procházka
Václav Procházka

Zkus nahrávat v jinou dobu, to většinou pomůže, když je klid. Možná večer nebo brzy ráno, když je okolí víc ticho. Když už musíš nahrávat teď, zainvestuj do lepšího mikrofonu, ideálně s kardioidní charakteristikou, co bere zvuk jen z předu. Akustické panely fakt můžou pomoct, stačí pár na stěnách a můžeš to utlumit. Zkoušej různý místa v místnosti, někdy stačí se posunout kousek. A nezapomeň na filtry v Audacity – noise reduction ti může dost pomoct po nahrání. Ale bez dobrýho prostředí to moc nepůjde.

85 slov
0.9 minut čtení
29. 10. 2024
František Brož
František Brož