Audacity.cz/Fórum/Můžu použít Audacity na odstranění reverberace?

Můžu použít Audacity na odstranění reverberace?

Nedávno jsem se začal více zajímat o úpravu zvuku a narazil jsem na problém s reverberací ve svých nahrávkách. Mám nějaké nahrávky, které jsem udělal doma, ale zdá se mi, že tam je příliš mnoho ozvěny. Zkoušel jsem různé techniky, ale nic moc nepomohlo. Takže jsem přemýšlel, jestli je možné použít Audacity k odstranění této nežádoucí reverberace. Je to vůbec možné v nějaké slušné kvalitě? Vím, že Audacity má různé efekty a filtry, ale nevím, jak přesně by to mohlo fungovat pro odstranění ozvěny. Můžete mi prosím poradit, jestli existuje nějaký konkrétní postup, jak toho dosáhnout? A co třeba pluginy nebo něco takového? Jaké máte zkušenosti s úpravou zvuku v Audacity a konkrétně s odstraněním reverberace? Dalo by se říct, že je to snadné nebo spíš složité? Děkuju za jakoukoli pomoc alebo tipy!

133 slov
1.3 minut čtení
12. 11. 2024
Jaroslava Khýrová
Jaroslava Khýrová

Audacity má pár nástrojů, co by ti mohly pomoct s odstraněním reverberace. Můžeš zkusit efekt „Noise Reduction“ na odstranění šumů, ale to s reverberací moc nepomůže. Spíš si můžeš pohrát s efektem „Equalization“, kde zkusíš potlačit nízké frekvence, který často dělají ozvěnu horší.

K tomu, pokud chceš jít víc do hloubky, existují i pluginy jako „ReaPlugs“ nebo „Acon Digital DeVerberate“. Tyhle věci ti můžou pomoct dostat reverberaci dolů v lepší kvalitě než samotný Audacity.

Není to úplně jednoduchý, chce to cvik a experimentování. Můžeš zkoušet různý nastavení a slyšet, co funguje nejlíp pro tvoje nahrávky. Takže jo, jde to, ale nebudeš mít zázraky hned. Zkus se s tím pohrát a uvidíš.

111 slov
1.1 minut čtení
26. 9. 2024
Jaroslava Adamcová
Jaroslava Adamcová