Audacity.cz/Fórum/Jak na šum v nahrávce pomocí Audacity?

Jak na šum v nahrávce pomocí Audacity?

Potřeboval bych poradit ohledně nahrávání zvuku v Audacity. Mám nějaké nahrávky, ale bohužel se mi tam dostal hodně rušivý šum, který by se dal popsat jako takový ten nepříjemný zvuk na pozadí. Je to jako kdybych nahrával v místnosti plné hluku nebo jsem použil mikrofon, co prostě nebyl nejlepší volba. Zkoušel jsem už pár věcí, ale pořád to není ono. Hledal jsem nějaké návody, ale většina z nich mi moc nepomohla nebo se mi zdáli složité. Takže bych rád věděl, jestli někdo z vás nemá jednoduchý tip, jak tu nahrávku „vyčistit“ a zbavit se toho šumu? Je nějaká funkce v Audacity, co by mi s tím mohla pomoci? A co třeba filtry? Jak přesně fungují? Nedokážu si představit, že by stačilo jen pár kliknutí a šum by byl pryč. A taky bych chtěl vědět, jestli je lepší šum odstranit před tím, než s nahrávkou začnu pracovat, nebo po úpravách? Možná je to pro někoho jasné, ale já jsem v tom fakt nováček a rád bych se naučil něco nového. Děkuji za jakoukoli pomoc!

173 slov
1.7 minut čtení
26. 10. 2020
Patrik Duchoň
Patrik Duchoň

Hele, na šum v Audacity je to celkem jednoduchý. Nejprv si vyber část nahrávky, kde je jen ten šum, a pak jdi do menu Efekty a vyber "Odstranit šum". Tam klikni na "Získat profil šumu". Tím Audacity naučí, co má odstranit. Pak označ celou nahrávku a znovu otevři efekt "Odstranit šum" a nastav sílu, jak moc chceš šum potlačit. Můžeš experimentovat s nastavením, aby to neznělo moc uměle. Co se týče úprav, většinou je lepší šum odstranit před tím než začneš s dalšími efekty, ale můžeš to udělat i po. Takže hlavně zkoušej, měj trpělivost a uvidíš, že to půjde! Akorát pozor, ať to neodstraníš moc, aby ti nezmizel i zvuk vokálů.

112 slov
1.1 minut čtení
2. 8. 2024
Renata Svobodová
Renata Svobodová