Audacity.cz/Fórum/Jaký je nejlepší nástroj na odstranění zvukových artefaktů?

Jaký je nejlepší nástroj na odstranění zvukových artefaktů?

Potřeboval bych poradit ohledně odstranění zvukových artefaktů. Někdy se mi stává, že při nahrávání nebo editaci zvuku se objeví různé nechtěné zvuky, jako praskání, šum nebo jiné rušivé elementy, které kazí celkovou kvalitu. Zkoušel jsem pár pluginů v Audacity, ale pořád mám pocit, že to není ono. Existuje něco speciálního, co by mi mohlo pomoci s čistým odstraněním těchto artefaktů? Slyšel jsem o různých programech a nástrojích, ale nevím, který by byl nejefektivnější. Měl by být uživatelsky přívětivý, protože nejsem úplně odborník na audio editaci. Jaké máte zkušenosti s konkrétními pluginy nebo softwarem? Co byste doporučili pro úpravu zvuku a jaké metody používáte? Mám rád čistý a profesionální zvuk a rád bych se vyhnul zbytečným komplikacím. Pokud někdo má osvědčené tipy nebo doporučení ohledně nástrojů na odstranění zvukových artefaktů, budu vděčný za každou radu!

134 slov
1.3 minut čtení
27. 9. 2023
Roman Vaněk
Roman Vaněk

Když jde o odstranění zvukových artefaktů, tak doporučuji podívat se na pár konkrétních nástrojů. V první řadě zkus iZotope RX, ten má skvělý modul na opravování zvuku, ať už jde o šum nebo praskání. Je to sice placené, ale fakt to stojí za to, zvlášť když chceš kvalitní výsledek. Další možnost je Waves NS1 nebo i jejich de-esser, pokud máš problémy s sykavkami. Oba pluginy fungují dobře a jsou uživatelsky přívětivé. V Audacity můžeš zkusit použít efekt „Noise Reduction“, ale ne vždy to vyjde ideálně. Taky zkus najít nějaké tutorialy na YouTube, dost lidí tam ukazuje, jak dosáhnout lepších výsledků v úpravě zvuku. A hlavně, nezapomeň si nahrávat v co nejlepší kvalitě od začátku, to ti ušetří spoustu práce při editaci.

121 slov
1.2 minut čtení
22. 8. 2023
Jan Valenta
Jan Valenta