Audacity.cz/Fórum/Analogový mikrofon nebo digitální? Co zvolit pro domácí nahrávání hudby?

Analogový mikrofon nebo digitální? Co zvolit pro domácí nahrávání hudby?

Zajímalo by mě, co je lepší na nahrávání hudby doma - jestli zvolit analogový mikrofon nebo digitální. Jsem v tomhle úplný nováček a nemám moc zkušeností. Vím, že analogové mikrofony mají tu svou kouzelnou atmosféru a zvuk, který může být hodně zajímavý, ale na druhou stranu jsem slyšel, že digitální technologie se poslední dobou hodně posunula dopředu a nabízí skvělou kvalitu nahrávání, což je pro mě dost důležité. Jaké jsou tedy hlavní rozdíly mezi těmito dvěma typy mikrofonů? Měla bych se soustředit na kvalitu zvuku, nebo je pro domácí nahrávání lepší jednoduchost a pohodlí digitálních mikrofonů? Zajímalo by mě také, jaké jsou možnosti připojení k počítači. Je lepší investovat do externí zvukové karty pro analogové mikrofony? Co mi doporučíte, pokud chci nahrávat vokály a akustickou kytaru? A co třeba cena - vyplatí se víc investovat do dražšího analogového mikrofonu nebo raději zvolit levnější digitální variantu? Děkuju za všechny rady a tipy!

151 slov
1.5 minut čtení
26. 8. 2022
Jiří Hruška
Jiří Hruška

Takže, co se týká analogových a digitálních mikrofonů, záleží hodně na tom, co vlastně chceš nahrávat a jak to chceš dělat. Analogové mikrofony mají určitě svoje kouzlo, hlavně u vokálů a akustické kytary, zvuk je takový teplejší a plnější. Ale jo, potřebuješ k tomu externí zvukovku, což může být další investice.

Na druhou stranu digitální mikrofony jsou fakt jednoduchý na používání a připojení přímo do počítače přes USB je hrozně pohodlný. Kvalita nahrávání se hodně zlepšila, takže pokud nemáš specifický požadavek na analogový zvuk, tak digitál může být lepší volba pro začátek.