Kdy použít paralelní kompresi při míchání?
Zajímalo mě, kdy vlastně použít paralelní kompresi při míchání. Vím, že je to technika, která dokáže hodně vylepšit zvuk a přidat dynamiku, ale nejsem si jistý, jak a kdy ji správně využít. Je to spíš pro dodání tlaku na bicí nebo pro vokály? Jak se to dá aplikovat na různé nástroje? Zkoušel jsem to párkrát, ale buď to zní moc uměle, nebo naopak vůbec nezazní ten efekt, co bych chtěl. Jaké jsou nejlepší praktiky pro nastavení poměru suchého a mokrého signálu? A jak se s tím dá pracovat v Audacity, abych dosáhl co nejlepšího výsledku? Možná by bylo fajn vědět, jestli existují nějaké konkrétní příklady z praxe, kde by paralelní komprese mohla udělat zásadní rozdíl. Pokud máte nějaké tipy nebo triky, budu rád za každou radu.
