Kdy přidávat reverb ve filmové zvukové postprodukci?
Zajímalo by mě, kdy je vlastně nejlepší čas přidávat reverb do zvuku ve filmu. Vím, že reverb může hodně ovlivnit atmosféru a pocit ze scény, ale jak to udělat správně? Je lepší ho použít na dialogy, nebo spíše na hudbu a zvukové efekty? Jak moc by měl být reverb výrazný, aby to nepřehlušilo ostatní zvuky, ale zároveň aby to dodalo hloubku? Existují nějaké konkrétní tipy na to, jak vybrat správné nastavení, třeba podle žánru filmu? Mám také na mysli, jaký typ reverberace je nejlepší pro různé prostředí - jestli se liší mezi interiéry a exteriéry nebo nějakými specifickými scenériemi. A co takhle synchronizace s obrazem? Jak se zaručit, že reverb nebude znít rušivě v rychlých střizích nebo akčních scénách? Rád bych slyšel názory od zkušenějších zvukařů nebo těch, co se už s reverbem potýkali ve svých projektech.
