Jaký je nejlepší způsob, jak zkomprimovat zvuk před masteringem?
Přemýšlím, jak správně zkomprimovat zvuk před tím, než ho pošlu na mastering. Mám pocit, že některé skladby zní skvěle, zatímco jiné se zdají být přebuzené nebo naopak příliš slabé. Zkoušel jsem už několik různých kompresorů a technik, ale pořád nejsem úplně spokojený s výsledkem. Jaké jsou tedy ty nejlepší postupy pro kompresi zvuku? Je lepší používat hardwarové nebo softwarové kompresory? A jak se liší nastavení pro různé žánry? Jaký poměr komprese je ideální a jak moc by měla být úroveň signálu upravena před masteringem? Dělá to vůbec nějaký rozdíl v konečném mixu? Také bych rád věděl, jestli existují nějaké specifické techniky, které by mohly pomoci udržet dynamiku a jasnost v mixu i po aplikaci komprese. Mám pocit, že je mnohem víc informací, které bych měl brát v úvahu. Vím, že se říká "méně je více", ale co to přesně znamená v kontextu komprese? Jak moc byste doporučili experimentovat, než se dostanete k něčemu solidnímu? Děkuji za každou radu!
