Kdy přesně použít kompresor při masteringu?
Přemýšlím nad tím, jak a kdy je nejlepší použít kompresor při masteringu. Vím, že to je důležitý krok, ale ne úplně rozumím, kdy by měl být kompresor zapnutý a jak moc ho používat. Například, když už mám hotovou skladbu a chci ji posunout na další úroveň, jak poznám, že je čas na kompresi? Mám ji použít hned na začátku procesu masteringu nebo až ke konci? A co se týče nastavení, jaké parametry bych měl sledovat? Myslím třeba poměr komprese nebo prahovou hodnotu. Někdo říká, že je dobré mít vše maximálně vyvážené, jiní radí experimentovat s různými úrovněmi. Jak se to vlastně dělá v praxi? A co dynamika skladby? Jak to ovlivňuje rozhodnutí o tom, kdy použít kompresor? Máte nějaké tipy nebo zkušenosti, které byste mohli sdílet? Užitečné by bylo i vědět, jestli jsou konkrétní situace, kdy kompresor opravdu zachrání věci nebo naopak zničí zvuk. Třeba někdo z vás má nějakou osvědčenou techniku nebo postup, který mu pomáhá se rozhodnout. Rád bych slyšel názory a rady od těch, kteří s masteringem mají víc zkušeností. Jak to vidíte vy?
