Audacity.cz/Fórum/Jak zvýšit hlasitost bez zkreslení zvuku a ztráty dynamiky?

Jak zvýšit hlasitost bez zkreslení zvuku a ztráty dynamiky?

Zdravím všechny, mám na vás dotaz ohledně úprav zvuku v Audacity. V poslední době se snažím zlepšit kvalitu svých nahrávek a jeden z problémů, na který jsem narazil, je jak zvýšit hlasitost bez toho, abych při tom zkreslil zvuk nebo ztratil dynamiku. Zkoušel jsem různé techniky jako kompresi, ale buď to zní příliš plochě nebo se zvuk prostě nějak divně rozpadne. Hlavně bych chtěl zachovat přirozenost a výrazy v nahrávkách, protože to je pro mě fakt důležité. Takže se ptám: Jaké máte tipy na to, jak zvýšit hlasitost v Audacity tak, aby to celé neztratilo svůj charakter? Existují nějaké konkrétní efekty nebo postupy, které byste doporučili? Nebo něco, co bych měl mít při úpravě na paměti? Děkuju moc za jakoukoli radu!

121 slov
1.2 minut čtení
15. 12. 2023
Romana Šindelářová
Romana Šindelářová

Zvýšení hlasitosti bez zkreslení a ztráty dynamiky je tricky, ale dá se to. Zkus použít efekt Normalizace v Audacity, ten většinou pomůže dostat zvuk na požadovanou úroveň bez ztráty kvality. Pak můžeš přidat mírnou kompresi, ale opatrně, aby to nezpůsobilo plochý zvuk. Udržuj poměr komprese nízký (třeba 2:1) a nastav prahovou hodnotu tak, aby se aktivovala jen na nejhlasitější části nahrávky. Můžeš taky zkusit použít EQ na zvýraznění určitých frekvencí, které dodají zvuku jasnost. A ještě jedno – kontroluj výstupní hladinu a snaž se vyhnout ořezávání, to by mohlo zvuk zkazit. Drž se toho a mělo by to být lepší.

100 slov
1 minut čtení
8. 1. 2025
Richard Burian
Richard Burian