Audacity.cz/Fórum/Jak změnit tempo skladby bez změny tónu v Audacity?

Jak změnit tempo skladby bez změny tónu v Audacity?

Jsem samouk a teď se snažím zpracovat pár skladeb v Audacity, ale narazil jsem na problém, který mě dost trápí. Chci změnit tempo určitých skladeb, které jsem nahrál, ale zároveň nechci, aby se mi měnil tón. Mám obavy, že pokud změním tempo, tak to nějak ovlivní i výšku zvuku a já chci, aby mi zůstala zachovaná ta původní atmosféra. Hledal jsem nějaké návody online, ale většina z nich buď nebyla jasná nebo se zaměřovala na jiné aspekty úpravy zvuku. Zajímá mě tedy, jestli má někdo zkušenosti s tím, jak na to v Audacity? Případně jaké funkce bych měl použít? Slyšel jsem něco o efektu 'Change Tempo', ale nejsem si jistý, jestli to udělá to, co potřebuji. Jestli máte nějaké tipy nebo konkrétní postupy, jak toho dosáhnout, budu moc vděčný. A taky bych rád věděl, jestli je to nějak časově náročné nebo jestli to zvládnu udělat rychle. Díky moc za pomoc všem!

151 slov
1.5 minut čtení
21. 6. 2021
Bohuslav Matějka
Bohuslav Matějka

Změna tempa bez ovlivnění tónu v Audacity je fakt jednoduchá. Stačí použít efekt "Change Tempo". Otevři Audacity, načti svoji skladbu a pak v menu klikni na "Effect" a najdi "Change Tempo". Tam si můžeš nastavit, o kolik chceš tempo zrychlit nebo zpomalit, aniž by se změnila výška tónu. Je to super funkce a zachová atmosféru skladby. Neber si z toho moc stres, většinou to zvládneš do pár minut. Jen nezapomeň si udělat zálohu původního souboru, kdyby něco. Tak hodně štěstí!

80 slov
0.8 minut čtení
21. 12. 2024
Natálie Krejčíková
Natálie Krejčíková