Audacity.cz/Fórum/Kde hledat dobré vzorky na hudbu?

Kde hledat dobré vzorky na hudbu?

Zdravím všechny, potřeboval bych se poradit ohledně hledání kvalitních vzorků na hudbu. Jsem úplný začátečník ve světě produkce a chci si vytvořit nějaké vlastní skladby, ale nemám moc zkušeností s tím, kde sehnat dobrý materiál. Slyšel jsem, že existuje spousta webů, kde se dají stáhnout různé zvuky a smyčky, ale nevím, které z nich jsou opravdu kvalitní a legální. Hledám něco, co by mi pomohlo v mé tvorbě, jako třeba vzorky instrumentů, efektů nebo dokonce i celé smyčky. Nevíte o nějakých užitečných stránkách nebo komunitách, kde bych mohl najít inspiraci? Taky by mě zajímalo, jestli někdo z vás používá nějaké specifické vzorky pro určité žánry hudby a jaké máte zkušenosti s jejich použitím. Vím, že existují i placené služby, ale rád bych věděl i o těch bezplatných možnostech. Děkuji za všechny tipy a rady!

134 slov
1.3 minut čtení
22. 10. 2023
Eduard Malík
Eduard Malík

Tak hele, co se týče vzorků na hudbu, tak máš pár zajímavých možností. Pokud hledáš zdarma, mrkni na stránky jako Splice, Loopmasters nebo FreeSound. Na FreeSound najdeš spoustu užitečných zvuků, co nahráli lidi z celého světa. Pak je tu třeba Archive.org, kde taky něco najdeš. Pokud chceš něco víc specifického pro žánry, tak si můžeš procházet specializovaný weby jako Cymatics nebo SampleRadar, kde mají vzorky pro různé styly. Možná by stálo za to se podívat i na YouTube, kde lidi dělají tutoriály a často tam dávají odkazy na své vlastní vzorky. Samozřejmě pak jsou i placené služby jako Kontakt Library nebo ADSR Sounds, ale to už záleží na tvém rozpočtu. Jinak je fajn se zapojit do nějakých hudebních komunit na Redditu nebo Facebooku, tam by ti mohli doporučit další zdroje a třeba si i vyměnit vzorky s jinýma producentama.

139 slov
1.4 minut čtení
28. 1. 2025
Bohuslav Matějka
Bohuslav Matějka