Audacity.cz/Fórum/Co je nejlepší nastavení pro odstranění šumu?

Co je nejlepší nastavení pro odstranění šumu?

Když se snažím o úpravy zvuku v Audacity, často narážím na problém se šumem. Mám na mysli ten nepříjemný zvuk na pozadí, který kazí celkovou kvalitu nahrávky. Zkoušel jsem už různé metody, ale výsledek není takový, jaký bych si představoval. Proto bych se rád zeptal, jaké nastavení v Audacity je považováno za nejlepší pro odstranění šumu? Jaké konkrétní efekty bych měl použít? Jakou intenzitu a parametry mám nastavit, abych dosáhl co nejlepšího výsledku? Slyšel jsem o různých technikách, jako je filtr nebo ekvalizér, ale nejsem si jistý, co by mohlo fungovat nejlépe v mém případě. Existuje nějaký tip nebo trik, který byste doporučili pro začátečníky? A co třeba vzorkování šumu? Jak by to mělo vypadat a jaké jsou klíčové kroky, aby se šum co nejvíce eliminoval? Odpovědí jsem našel více, ale pořád mám pocit, že mi něco uniká. Rád bych slyšel vaše zkušenosti a příklady úspěšného odstranění šumu v audiosouboru. Děkuji moc za vaši pomoc!

155 slov
1.6 minut čtení
4. 9. 2024
Aleš Kroupa
Aleš Kroupa

Odstranění šumu v Audacity může být fakt tricky, ale tady je pár tipů, co ti možná pomůžou. Nejprve si vyber část nahrávky, kde je jen ten šum, a označ ji. Pak jdi do Efekty -> Odstranit šum a klikni na "Získat vzorek šumu". To program naučí, co považovat za šum. Potom označ celou nahrávku, znovu otevři Odstranit šum a nastav sílu odstranění, třeba mezi 10 až 30 dB. Zkus si pohrát s parametrem "Citlivost", protože to ovlivní, co se bude brát jako šum. Můžeš se taky podívat na možnost "Spektrální redukce" pro jemnější úpravy.