Audacity.cz/Fórum/Jak odstranit šum z nahrávky v Audacity?

Jak odstranit šum z nahrávky v Audacity?

Narazil jsem na problém s nahrávkou, kterou jsem udělal ve svém domácím studiu. Mám pocit, že jsem použil dost dobrou techniku a mikrofon, ale stejně se mi tam objevuje hrozně moc šumu. Je to takový ten nepříjemný zvuk na pozadí, co úplně kazí celkovou kvalitu. Nahrávka by měla být čistá a jasná, ale místo toho je to spíš jako když se snažím poslouchat něco přes starý rádio. Zkoušel jsem různé věci, ale šum pořád přetrvává. Mám Audacity, což je skvělý nástroj a slyšel jsem, že se s ním dají dělat kouzla ohledně úpravy zvuku. Ale nevím přesně, jak na to. Mohli byste mi prosím poradit, co všechno mohu vyzkoušet? Jaké jsou ty nejlepší techniky nebo funkce, které bych měl využít, abych se toho šumu zbavil? Zkoušel jsem už nějakou redukci šumu, ale pořád to není ono. Možná dělám něco špatně nebo je to jen otázka nastavení? Budu moc vděčný za jakékoliv tipy nebo rady. Díky moc!

156 slov
1.6 minut čtení
22. 1. 2025
Natálie Krejčíková
Natálie Krejčíková

Nahrávání šumu v Audacity se dá celkem dobře vyřešit, pokud víš, jak na to. Zkus nejdřív vybrat část nahrávky, kde je jen ten šum - nic jiného tam nemá být. Pak přejdi do menu Efekty a najdi Redukci šumu. Klikni na "Získat profil šumu". Potom označ všechno, co chceš upravit, a zase jdi do Efekty, kde zvolíš Redukci šumu znovu. Tentokrát už nastav hodnoty podle potřeby, zkus to třeba s různými úrovněmi redukce a prahu. Můžeš zkusit i nějaké další efekty jako Kompresor nebo EQ, aby si vyčistil zvuk víc. A nezapomeň si nahrávku uložit jako nový soubor, abys nepřišel o originál. Pokud to pořád nebude ono, možná se zaměř na to, jak nahráváš - umístění mikrofonu nebo vybavení může taky dost ovlivnit šum.

124 slov
1.2 minut čtení
28. 12. 2024
Karel Hájek
Karel Hájek