Audacity.cz/Fórum/Jak převedu FLAC na AAC v Audacity?

Jak převedu FLAC na AAC v Audacity?

Nějak se mi nedaří převést moje FLAC soubory na AAC pomocí Audacity. Mám pár písniček ve FLAC formátu, které bych chtěl použít na svém mobilu a vím, že AAC je pro mě lepší volba, protože chci ušetřit místo a zní to prý taky lépe. Zkoušel jsem to už několikrát, ale pokaždé se mi něco nedaří. Nevíte, jestli potřebuju nějaké speciální pluginy nebo něco takového? A když už jsem u toho, jak vlastně nastavit kvalitu výstupu, aby to znělo co nejlíp? Taky jsem slyšel, že je dobré vědět něco o bitrate, ale moc tomu nerozumím. Mohl by mi někdo prosím podrobně popsat postup, jak na to? Bylo by fajn mít návod krok za krokem, protože jsem v tomhle úplný nováček a nechci si zničit ty písničky. Děkuju moc za jakoukoli pomoc a rady!

132 slov
1.3 minut čtení
7. 11. 2024
Radek Hladík
Radek Hladík

Převod FLAC na AAC v Audacity není nijak složitý, ale je pravda, že to chce dodatečné pluginy. Tady je jednoduchý postup:

1. Nainstaluj FFmpeg: Aby Audacity umělo pracovat s formátem AAC, musíš mít nainstalovaný FFmpeg. Můžeš ho stáhnout z oficiálních stránek a pak ho v Audacity aktivovat v nastavení (přejdi do Edits -> Preferences -> Libraries a najdi cestu k FFmpeg).

2. Importuj FLAC: Otevři Audacity a přetáhni svůj FLAC soubor do okna programu nebo použij File -> Import -> Audio.

3. Exportuj jako AAC: Pak jdi na File -> Export -> Export as AAC. Tady si můžeš vybrat kvalitu výstupu. Čím vyšší bitrate, tím lepší kvalita, ale zabere to víc místa. Pro mobil bych doporučil něco mezi 128 a 256 kbps.

4. Ulož a hotovo: Vyber si místo, kam chceš soubor uložit, a klikni na OK. Pokud máš nastavený správně FFmpeg, měl by se soubor převést bez problémů.

A to je vlastně vše! Pokud narazíš na nějaké problémy, tak se podívej, jestli máš všechno správně nainstalovaný a nastavený. Držím palce!

166 slov
1.7 minut čtení
12. 8. 2024
Ivana Beranová
Ivana Beranová