Audacity.cz/Fórum/Jak mohu přidat efekty do své skladby v Audacity?

Jak mohu přidat efekty do své skladby v Audacity?

Zdravím všechny, potřeboval bych poradit ohledně přidání efektů do své skladby, kterou momentálně tvořím v Audacity. Jsem úplný začátečník a zatím jsem se moc do hloubky nepodíval na to, jak vlastně fungují různé efekty, které by mohly moji skladbu pozvednout na další úroveň. Slyšel jsem, že Audacity má řadu nástrojů a různých efektů, ale nevím, jak je správně aplikovat. Mám na mysli třeba reverb nebo echo, ale klidně bych zkusil i něco jiného, co by mohlo dodat mé hudbě nějaký zajímavý šmrnc. Je třeba nějaký konkrétní postup, který bych měl dodržet? Jak se dostanu k těm efektům a jak je vlastně použít? Někde jsem zaslechl o nějakých pluginech, ale nevím, co to přesně je a jak je získat. Taktéž by mě zajímalo, jestli mohu efekty použít na více stop současně nebo jestli musím každou stopu upravovat zvlášť. Taky jestli je možné efekty nějak kombinovat pro dosažení lepšího výsledku? Bude mi někdo schopen poskytnout nějaký základní návod nebo tipy, jak začít s těmito efekty? Moc bych ocenil jakoukoliv pomoc nebo nasměrování, protože se chci opravdu zlepšit a naučit se s Audacity pracovat co nejlépe.

183 slov
1.8 minut čtení
12. 2. 2024
Pavla Jedličková
Pavla Jedličková

Přidání efektů v Audacity je fakt jednoduchý. Když otevřeš svou skladbu, tak si vyber tu stopu, na kterou chceš aplikovat efekt. Pak jdi do menu nahoře a najdi sekci "Efekty". Tam uvidíš spoustu možností, jako reverb, echo, chorus a další. Stačí kliknout na ten efekt, co chceš, a objeví se ti okno s nastavením. Můžeš si pohrát s různými parametry, aby to znělo tak, jak chceš.