Audacity.cz/Fórum/Jak efektivně odstranit šum ze zvukových nahrávek?

Jak efektivně odstranit šum ze zvukových nahrávek?

Zdravím všechny, potřebuju poradit ohledně úpravy zvukových nahrávek. V poslední době se snažím zlepšit kvalitu svých audionahrávek, ale bohužel se mi vždycky podaří zachytit nějaký ten šum, který kazí celkový dojem. Zkoušel jsem různé techniky, ale je to pro mě stále velká neznámá. Existuje podle vás nějaký jednoduchý způsob, jak efektivně odstranit šum ze zvukových nahrávek? Mám na mysli něco, co by zvládl i začátečník, protože s úpravami zvuku nemám moc zkušeností. Slyšel jsem o různých programech a pluginech, ale nevím, co by bylo nejlepší pro mé potřeby. Někdo mi říkal o Audacity, ale nejsem si jistý, jak na to. Jaké jsou nejefektivnější metody pro vyčištění zvuku od nežádoucího šumu? Pokud máte nějaké tipy nebo konkrétní postupy, které byste doporučili, budu moc vděčný. Rád bych aby moje nahrávky zněly profesionálněji a bez rušivých elementů. Děkuju za jakoukoliv radu!

138 slov
1.4 minut čtení
16. 6. 2022
Martina Vobořilová
Martina Vobořilová

Hele, šum je v nahrávkách fakt běžnej problém. Audacity je super volba na začátek, je zdarma a má dost nástrojů na úpravu zvuku. Můžeš zkusit funkci "Noise Reduction". Nejprve si označ část nahrávky, kde je jen ten šum (třeba začátek nebo pauza), a pak to dej jako "Noise Profile". Potom vyber celou nahrávku a znovu otevři tu noise reduction, kde už budeš mít nastavený ten profil. Zkus nastavit hodnoty tak, aby to moc nezasáhlo tvůj hlavní zvuk, jinak to může znít uměle. Zmenšuj ty hodnoty pomalu a poslouchej, co to dělá. Další tip je použít kompresor nebo EQ, abys vylepšil celkový zvuk a zamaskoval zbytky šumu. Když se s tím trochu pohraješ, dostaneš docela slušné výsledky. Držím palce!

118 slov
1.2 minut čtení
10. 7. 2024
František Klíma
František Klíma