Audacity.cz/Fórum/Jak na šum z větru při natáčení venku?

Jak na šum z větru při natáčení venku?

Když natáčím venku, často se setkávám s problémem, který mi znepříjemňuje celou práci. Ten šum z větru! Je to něco, co dokáže úplně zkazit jinak skvělé záběry. Zkoušel jsem různé mikrofony, ale jakmile začne foukat vítr, je to jako bych nahrával v hurikánu. Myslím, že by to chtělo nějaké tipy, jak tenhle problém řešit. Přemýšlel jsem třeba o použití větrných clonků nebo jakýchsi speciálních mikrofonů, které by měly pohlcovat ten vítr lépe než ty obyčejné. Ale nevím, jestli to opravdu funguje a jestli se to dá uplatnit na všechny typy nahrávání. Také jsem slyšel o různých technikách umístění mikrofonu – že prý záleží i na tom, jak ho držím nebo kam ho směřuji. Měl by někdo z vás nějaké zkušenosti s tímto problémem? Jaké metody byste doporučili? Fungují ty clony opravdu tak dobře, jak tvrdí? A co třeba úpravy zvuku po natáčení? Pomůže Audacity nějakým způsobem odstranit ten nežádoucí šum? Doufám, že se tu najdou lidé, kteří se s tímto setkali a mohou mi poradit. Děkuju moc!

167 slov
1.7 minut čtení
4. 2. 2025
Daniel Kopal
Daniel Kopal

Tak já jsem tohle taky řešil a fakt, vítr dokáže zkazit hodně. Základ jsou ty větrné clony, co máš na mikrofonech. Třeba ty fluffy furry klapky fakt pomáhají, aspoň trošku utlumí ten šum. Pak můžeš zkusit mikrofony, co mají lepší směrovost, třeba kardioidní nebo shotgun mikrofony, ty bývají lepší na odfiltrování okolního zvuku.

Další tip je umístění mikrofonu – drž ho co nejblíž ke zdroji zvuku a mimo směr větru, to udělá hodně. Kdyby foukalo moc, tak i nějaký DIY řešení jako třeba deka kolem tebe nebo klidně i karimatka může trochu pomoct.

Co se týče postprodukce v Audacity, tam máš možnost použít filtr na šum, ale je to spíš jako nouzovka, nejlepší je mít to dobře nahrané už od začátku. Sice ti to nějaké šumy odstraní, ale můžeš přijít o kvalitu zvuku. Takže ideálně se pokusit vychytat to už při natáčení.

141 slov
1.4 minut čtení