Co všechno ovlivňuje hloubku zvuku při použití reverbu?
Zajímalo by mě, jaké faktory vlastně určují hloubku zvuku, když používám reverb v různých projektech? Mám pocit, že některé nahrávky zní mnohem bohatěji a prostorněji než jiné, a to i když mám nastavený stejný typ reverbu. Nejde mi jen o to, jaký typ reverbu použít, ale spíš o to, co dalšího může vstupovat do hry. Myslím tím třeba délku trvání reverbu nebo jeho predelay. Jak moc ovlivňuje výběr prostoru v nastavení reverbu? A co frekvenční spektrum? Ovlivňuje nějak způsob, jakým je zvuk nahraný, nebo třeba umístění mikrofonu? Také by mě zajímalo, jestli je důležité brát v úvahu mix všech ostatních stop, kdy se reverb aplikuje. Jak se to třeba promítá do celkového vnímání hloubky zvuku? Ještě taky slyším od různých producentů různé názory na mixování hlasů s reverbem. Někdo říká, že méně je více, jiný zase preferuje hodně prostoru kolem vokálů. Jak to vidíte vy? Co vás napadá k tomu tématu? Jaké jsou vaše zkušenosti s hloubkou zvuku při použití reverbu? Děkuju za jakékoli tipy a poznatky!
