Audacity.cz/Fórum/Které filtry v Audacity fungují nejlépe na redukci šumu?

Které filtry v Audacity fungují nejlépe na redukci šumu?

Už nějakou dobu se snažím zlepšit kvalitu svých nahrávek a dost často se potýkám s problémem šumu, který se do zvuku dostává. Zkoušel jsem různé techniky, ale pořád se mi nedaří dosáhnout toho nejlepšího výsledku, který bych si představoval. Proto jsem se rozhodl zeptat vás, zkušenějších uživatelů Audacity, jaké filtry nebo efekty byste doporučili pro efektivní redukci šumu. Občas mám pocit, že některé z těch automatických funkcí prostě nefungují tak, jak bych očekával. Myslíte, že je lepší použít Noise Reduction, nebo vyzkoušet třeba Notch Filter? A co třeba EQ – může pomoci v odfiltrování nežádoucích frekvencí? Jaké jsou vaše tipy na nastavení těchto filtrů, aby to mělo co nejlepší výsledek? Měl bych si dávat pozor na něco konkrétního? Vím, že každý projekt je jiný a že to může záviset na mnoha faktorech, jako je prostředí nahrávání nebo typ mikrofonu, ale chtěl bych slyšet názory těch, kteří už mají s touto problematikou nějaké zkušenosti. Jaké máte triky na minimalizaci šumu a jak jste s nimi byli spokojeni? Ocenil bych jakékoli rady nebo postupy, které by mi mohly usnadnit práci s Audacity a přispět k lepší kvalitě mých nahrávek.

187 slov
1.9 minut čtení
26. 5. 2022
Jiří Fiala
Jiří Fiala

Takže, co se týče redukce šumu v Audacity, doporučil bych začít s tím Noise Reduction. Je to celkem jednoduchý a funguje to docela dobře, pokud máš kvalitní "Noise profile". Najdi si kousek nahrávky, kde je jen šum, a ten použij jako vzorek. Pak použij tu funkci na celou nahrávku. Ale pozor, může to znít dost uměle, pokud to přeženeš.

Notch Filter může být užitečný, když máš konkrétní frekvence, které chceš vyčistit, třeba něco kolem 60 Hz nebo nějaký jiný hluk. EQ je taky dobrá volba, pokus se odstranit nízkofrekvenční šum a nechtěné zvuky. Měj ale na paměti, že odstranění moc vysokých frekvencí může udělat tvůj zvuk „plochým“.