Audacity.cz/Fórum/Jak se zbavit šumu v pozadí při editaci podcastu?

Jak se zbavit šumu v pozadí při editaci podcastu?

Nedávno jsem se pustil do editace svého prvního podcastu a narazil jsem na problém, který mě dost trápí. Při natáčení jsem nezvládl úplně eliminovat šum v pozadí a teď nevím, jak s tím naložit. Zkoušel jsem různé techniky, ale šum se pořád nějak drží. Jaký je nejlepší způsob, jak upravit šum v pozadí při editaci podcastu? Jsou nějaké specifické nástroje nebo pluginy v Audacity, které by mohly pomoci? Slyšel jsem něco o používání filtru pro odstranění šumu, ale nejsem si jistý, jak na to. Měla by být hlasitost šumu menší než můj hlas, abych dosáhl lepšího výsledku? A co postprodukce – mám se zaměřit na vyvážení úrovní a tichých částí? Jaké máte tipy na to, aby podcast zněl profesionálněji a méně rušivě? Každý kousek rady je vítaný!

127 slov
1.3 minut čtení
8. 2. 2025
Aleš Prokop
Aleš Prokop

Zbavit se šumu v pozadí může být fakt oříšek, ale je to zvládnutelný úkol. V Audacity máš super nástroj na odstranění šumu. Stačí si vybrat část, kde je jen šum, jít do Efekty -> Odstranění šumu a pak kliknout na "Získat profil šumu". Potom označ celou stopu a znovu otevři ten efekt a nastav úroveň redukce. Snaž se, aby šum byl co nejtišší v porovnání s tvým hlasem, jinak to moc nepomůže. Je fajn taky vyvážit úrovně – zkus použít kompresor na zvýšení hlasitosti bez toho, aby se ti přebily tichý pasáže. Jo a neboj se hrát s ekvalizérem, někdy to udělá zázraky. Postprodukce je důležitá, takže klidně najdi nějaké tiché části a můžeš je trochu přidat nebo naopak zkrátit. Hodně štěstí!

122 slov
1.2 minut čtení
8. 2. 2025
Magdaléna Dvořáková
Magdaléna Dvořáková