Audacity.cz/Fórum/Co dělat, když mi v mixu chybí výšky?

Co dělat, když mi v mixu chybí výšky?

Nedaří se mi dostat do mixu pořádné výšky, ať dělám, co dělám. Vždycky mi přijde, že mi ten zvuk vychází takový plochý a nevýrazný. Zkoušel jsem různé techniky, jako například EQ, ale prostě se mi nedaří dosáhnout toho jasného, prokresleného zvuku, který bych chtěl. Mám pocit, že i když přidávám výšky v EQ, tak to stále nezní tak, jak bych si představoval. Možná je problém přímo ve zvukových stopách, které používám? Nebo by mohlo být řešení ve způsobu nahrávání? Přemýšlel jsem také o tom, jestli nemám špatně nastavenou úroveň signálu při nahrávání, ale nejsem si jistý. Jaké jsou vaše zkušenosti s touto problematikou? Co byste doporučili udělat, pokud máte pocit, že vám ve mixu chybí výšky a jakým způsobem na to jít? Je nějaká specifická technika nebo pluginy, které by mohly pomoci? Jsem otevřený všem radám a tipům!

138 slov
1.4 minut čtení
27. 10. 2024
Adam Rada
Adam Rada

Když ti chybí výšky, zkus se podívat na to, jak nahráváš. Možná používáš mikrofony, co nemají moc dobrý frekvenční rozsah nebo jsou blízko zdroje zvuku a pak ti zmizí ty jemné detaily. Zkontroluj úroveň signálu, jestli to není příliš slabé nebo naopak přebuzené.

Z EQ zkus se zaměřit na konkrétní frekvence, třeba kolem 8-12kHz, ale opatrně, abys to nepřeřval. Využij i nějaké saturace nebo excitery – to může přidat jasnost a život. A nezapomeň na reverby a delaye – správně nastavený prostor může udělat divy s tím, jak vnímáš výšky. Takže experimentuj a hraj si s různými pluginy. Držím palce!

100 slov
1 minut čtení
25. 1. 2025
Richard Kolář
Richard Kolář