Audacity.cz/Fórum/Jaký softwar použít na editaci živých nahrávek?

Jaký softwar použít na editaci živých nahrávek?

Zdravím, potřebuju poradit ohledně editace živých nahrávek. Mám na mysli zvukové soubory, které jsem natočil během koncertů a různých akcí. Rád bych je upravil, přidal nějaké efekty, možná udělal i mix, ale nevím, jaký software by k tomu byl nejlepší. Zkoušel jsem pár věcí, ale nic mi zatím úplně nesedlo. Hledám něco uživatelsky přívětivého, protože nejsem žádný odborník na zvukovou produkci. Ideálně by to mělo mít funkce jako stříhání, úprava hlasitosti a třeba i nějaké přednastavené efekty. Přemýšlel jsem o Audacity, slyšel jsem, že je to zdarma a celkem populární mezi začátečníky, ale mám obavy, jestli zvládnu všechny ty technické věci. Také by mě zajímal nějaký profesionálnější software, pokud byste měli doporučení, co se dá naučit postupně. Jaké máte zkušenosti s různými programy? Co používáte vy? Děkuji za všechny tipy a rady!

132 slov
1.3 minut čtení
19. 10. 2021
Libor Šrámek
Libor Šrámek

No, tak Audacity je rozhodně dobrá volba pro začátečníky. Je to zdarma a má všechny ty základní funkce na úpravu zvuku. Můžeš stříhat, mixovat a přidávat efekty docela snadno. Není to sice profi level, ale pro úpravu živých nahrávek to stačí. Pokud bys chtěl něco víc pokročilého, tak třeba Adobe Audition nebo Ableton Live, ale ty už jsou placené a mají strmější učení. Zkus se podívat na YouTube, je tam spousta tutoriálů jak na Audacity tak na ty pokročilejší programy. Hodně lidí začíná s Audacity a pak přechází na něco jiného, když se naučí základy. Takže za mě určitě zkus Audacity a uvidíš, co ti sedne.

106 slov
1.1 minut čtení
8. 4. 2024
Elena Dvořáčková
Elena Dvořáčková