Jaké nastavení použít pro nahrávání dřevěných nástrojů v orchestru?
Přemýšlím, jak nejlépe nahrát dřevěné nástroje v orchestru. Jsem si vědom, že každý nástroj má svou specifickou charakteristiku a zvuk, takže by mě zajímalo, jaké nastavení byste doporučili pro optimální zachycení jejich zvuku. Jaké mikrofony byste používali, abych dostal tu nejpřirozenější reprodukci? Mám také namysli umístění mikrofonů - je lepší umístit je blíže k nástrojům nebo na větší vzdálenost, aby se zachytilo více prostoru a akustiky orchestru? Zajímalo by mě také, jaké úrovně gainu bych měl nastavit při záznamu, abych se vyhnul přebuzení nebo příliš tichému záznamu. A co efekty jako EQ nebo komprese - aplikuju je už při nahrávání, nebo až při postprodukci? Mám nějaké základní znalosti o nahrávání, ale rád bych se dozvěděl více o tom, jaké techniky a tipy byste doporučili na konkrétní dřevěné nástroje jako jsou flétny, klarinety nebo hoboje. Jaký je váš názor na to, jestli je lepší nahrávat s jedním mikrofonem pro celé těleso nebo použít vícero mikrofonů pro každý jednotlivý nástroj? Jaký typ zvukového rozhraní byste volili pro takovéto nahrávání? Jsem opravdu zvědavý na vaše zkušenosti a rady ohledně této problematiky.
