Audacity.cz/Fórum/Jak se zbavit šumu v pozadí při nahrávání tréninků?

Jak se zbavit šumu v pozadí při nahrávání tréninků?

Nahrávám tréninky a poslední dobou mě dost trápí ten hluk, co je slyšet v pozadí. Zkoušel jsem různé mikrofony, ale stejně mi to pořád nějak šumí a kazí to celý dojem. Je to asi kvůli tomu, že nahrávám doma a kolem mě je dost věcí, co dělají hluk – sousedé, domácnost, televize... Četl jsem o různých technikách, jak potlačit šum v pozadí, ale pořád nevím, co je opravdu efektivní. Mám zkusit nějaké speciální filtry nebo upravit nastavení mikrofonu? Možná bych si měl pořídit nějakou akustickou pěnu na stěny nebo něco podobného? Nechci investovat moc peněz, ale zároveň chci mít kvalitní nahrávky bez toho otravného šumu. Existují nějaké tipy nebo triky, co se dají snadno aplikovat a pomohly by mi dostat zvuk do lepší úrovně? Jaké programy nebo aplikace by byly nejlepší pro odstranění šumu? Pokud máte nějaké osobní zkušenosti s tímto problémem nebo víte o nějakých osvědčených metodách, budu moc rád za každou radu. Díky!

155 slov
1.6 minut čtení
15. 11. 2024
Petra Navrátilová
Petra Navrátilová

Zbavit se šumu při nahrávání je fakt oříšek, ale pár tipů mám. Zkus na nahrávání použít dynamický mikrofon, ten obvykle lépe filtruje okolní zvuky než kondenzátorový. Taky si můžeš pořídit pop filter, ten ti pomůže s hlukem od dechu a zároveň se ti to může hodit i na nějakou tu akustickou pěnu na stěny, jak jsi psal. Je to relativně levná investice a zlepší to akustiku.

Když nahráváš, pokus se najít klidnější čas během dne, kdy není tolik hluku. Můžeš zkusit nahrávat v menší místnosti, kde je méně odrazů zvuku. A co se programů týká, Audacity má super funkci na odstranění šumu – stačí udělat ukázku šumu a pak to aplikuješ na celou nahrávku. Dobré je i Adobe Audition, ale ten už něco stojí.