Audacity.cz/Fórum/Jak nastavit hlasitost pro rádio, aby to znělo dobře?

Jak nastavit hlasitost pro rádio, aby to znělo dobře?

Jsem nováček v oblasti zvuku a rád bych se zeptal, jak správně nastavit hlasitost pro rádio, aby to znělo co nejlépe. Snažím se udělat vlastní rádio a chci, aby byl zvuk vyvážený a příjemný pro poslech. Mám pocit, že když nastavím hlasitost příliš vysoko, tak to obtěžuje posluchače a naopak, když je to příliš tiché, tak je to zase neatraktivní. Jaké jsou podle vás nejlepší metody pro dosažení ideální úrovně hlasitosti? Měl bych používat nějaké specifické měřiče hlasitosti nebo je lepší spoléhat na vlastní ucho? A co se týče různých žánrů hudby, má být hlasitost nastavena jinak pro rock, pop nebo klasiku? Jaká je vaše zkušenost s úpravou zvuku v Audacity nebo jiných programech? Jaké efekty doporučujete použít při úpravě, abych dosáhl toho, že rádio bude znít profesionálně? Rád bych slyšel vaše tipy a triky, které by mi mohly pomoci dosáhnout co nejlepšího zvuku. Díky moc za jakoukoli radu!

149 slov
1.5 minut čtení
20. 2. 2024
Josef Jirásek
Josef Jirásek

Hlasitost je fakt důležitá a když to přeženeš, tak to spíš štve. Zkus si nastavit základní úroveň kolem -12 dB, to je takovej safe spot. Když nahraješ něco, vždycky to poslouchej na různých zařízeních – sluchátka, repráky, telefon. Každej má jinou charakteristiku a tak poznáš, co sedí. Měřiče hlasitosti jsou fajn, ale já osobně se spoléhám spíš na ucho.

Žánry mají různý dynamiky, rock může bejt víc nahlas než klasika, která chce jemnost. A co se týče Audacity, doporučuju hrát si s kompresí a EQ. Trochu stlačit basy a vyčistit výšky. Dávám i nějaký reverb, ale opatrně, ať to nezní jako ve sprše. Drž se jednoduchosti, moc efektů může zkazit celek. Takže experimentuj, poslouchej a najdi svůj zvuk.

118 slov
1.2 minut čtení
27. 10. 2024
Petra Prchalová
Petra Prchalová