Audacity.cz/Fórum/Jak odstranit šum ze zvukového záznamu v Audacity?

Jak odstranit šum ze zvukového záznamu v Audacity?

Mám na srdci jednu otázku ohledně práce se zvukem v Audacity, konkrétně jak se zbavit toho otravného šumu, který mi kazí nahrávky. V poslední době jsem se pustil do natáčení podcastů a různých audio projektů, ale bohužel jsem zjistil, že moje nahrávky často obsahují nechtěné zvuky na pozadí. Zkoušel jsem různé techniky, ale pořád to není ono. Myslím, že to je způsobeno tím, že natáčím doma, kde je hluk z okolí a různých elektronických zařízení. Takže bych chtěl vědět, jaké jsou nejlepší postupy pro odstranění šumu v Audacity. Zajímalo by mě, zda existují konkrétní nástroje nebo efekty, které bych mohl použít? Taktéž bych ocenil tipy na nastavení, které by mohlo pomoci minimalizovat šum už při nahrávání. Pokud má někdo zkušenosti s tímto problémem a ví, jak dosáhnout čistšího zvuku bez rušivých elementů, budu moc rád za radu. Předem díky!

139 slov
1.4 minut čtení
9. 8. 2022
Adéla Šilhavá
Adéla Šilhavá

Zbavit se šumu v Audacity není zas taková věda, když víš, co dělat. Nejprve si vyber část nahrávky, kde je jen ten šum, třeba na začátku nebo konci. Odtud pak vyber "Effect" a zvol "Noise Reduction". Pak klikni na „Get Noise Profile“. Tím Audacity zjistí, jaký zvuk chceš odstranit.

Pak označ celou nahrávku (Ctrl+A) a znovu jdi do "Effect" -> "Noise Reduction" a nastav si hodnoty. Zkus třeba 12 dB pro redukci a 6 ms pro attack time. Pak to aplikuj. Můžeš to zkusit víckrát, ale pozor, ať to nezní moc uměle.

Pokud chceš minimalizovat šum už při nahrávání, zkus nahrávat v nějaké místnosti s měkkými povrchy, aby se zvuk neodrážel. A vypni všechny zbytečné elektronické zařízení kolem sebe. Další tip je použít kvalitní mikrofon s pop filtrem. To může hodně pomoct.

130 slov
1.3 minut čtení
2. 1. 2025
Kateřina Staňková
Kateřina Staňková