Audacity.cz/Fórum/Jak vylepšit kvalitu nahrávky v Audacity?

Jak vylepšit kvalitu nahrávky v Audacity?

Když už se jednou pustím do nahrávání a snažím se zachytit perfektní zvuk, občas se stane, že ta kvalita není taková, jakou bych si představoval. Myslíte, že je možné v Audacity nějakým způsobem zlepšit kvalitu nahrávky, aniž bych přitom musel mít hodiny a hodiny zkušeností? Zkoušel jsem už různé techniky, jako je úprava hlasitosti nebo pokusy o odstranění šumů, ale stále mi tam zůstávají nějaké nežádoucí zvuky, které mi kazí celkový dojem. Jaké jsou nejlepší metody na úpravu nahrávky v tomto programu? Mám na mysli konkrétní filtry nebo efekty, které mi pomohou dosáhnout čistšího zvuku. Zajímalo by mě, jestli existují nějaké tipy na to, jak správně nastavit EQ nebo jak se zbavit šumů na pozadí. Taktéž bych rád věděl, jestli je možné provést nějaké úpravy i po nahrání bez toho, abych musel začít znovu. Co poradíte ostatním, co mají podobný problém s kvalitou zvuku? Děkuji za jakékoli rady!

148 slov
1.5 minut čtení
11. 10. 2021
Jan Pecka
Jan Pecka

Když chceš zlepšit kvalitu nahrávky v Audacity, tak pár tipů by mohlo pomoct. Zkus použít nástroj na odstranění šumu – najdeš ho v menu Efekty, pak vyber "Odstranit šum". Nejdřív si vyber část nahrávky, kde je jen ten šum, pak dej "Získat vzorek šumu" a aplikuješ to na celou stopu. Další věc, co můžeš zkusit, je EQ (equalizér). Uprav frekvence podle toho, co potřebuješ – většinou se hodí snížit basy kolem 80 Hz a zvýšit výšky kolem 3-5 kHz pro jasnější zvuk. Pak se taky podívej na kompresor, ten ti pomůže vyrovnat hlasitost. Pokud jde o efekty, nezapomeň na reverb – když to s ním nepřeženeš, dodá to nahrávce nějaký prostor. A jo, neboj se experimentovat s různými nastaveními! Když něco pokazíš, vždycky to můžeš vrátit zpět. Hodně štěstí!

129 slov
1.3 minut čtení
27. 3. 2024
Ondřej Jedlička
Ondřej Jedlička