Audacity.cz/Fórum/Můžu použít umělou inteligenci na vytváření hudby v Audacity?

Můžu použít umělou inteligenci na vytváření hudby v Audacity?

Zajímalo by mě, jestli je možné využít umělou inteligenci při výrobě hudby v Audacity. Slyšel jsem, že dneska existují různé nástroje a aplikace, které dokážou generovat melodie nebo dokonce celé skladby pomocí AI. Ale nevím, jak to všechno funguje a jestli se to dá nějak propojit s Audacity. Mám nějaké zkušenosti s úpravou zvuku a nahráváním v tomto programu, ale co se týče umělé inteligence, jsem dost nováček. Můžu tedy vzít nějaký AI generátor hudby a pak ten výstup importovat do Audacity pro další úpravy? A co když bych chtěl experimentovat s různými styly nebo žánry? Je na to v Audacity něco speciálního, nebo to musím všechno udělat ručně? Zajímalo by mě také, jestli jsou nějaké konkrétní nástroje nebo pluginy, které by mi mohly pomoci spojit AI s mým projektem v Audacity. Jaké máte zkušenosti s tímto tématem? Je to vůbec reálné, nebo je to spíš jen taková fantazie pro nadšence do technologií? Děkuju za každou radu!

157 slov
1.6 minut čtení
20. 4. 2024
Aleš Kroupa
Aleš Kroupa

Jo, jasně, AI můžeš klidně použít na výrobu hudby a pak to importovat do Audacity. Existuje spousta AI generátorů, co ti vytvoří melodie, akordy nebo dokonce celé skladby. Můžeš zkusit třeba OpenAI Jukedeck nebo AIVA, ty umí udělat docela fajn věci. Pak to prostě exportuješ jako audio soubor a nahrát do Audacity pro další úpravy.

K experimentování se styly a žánry je to super, protože můžeš generovat různé varianty a pak si vybrat, co ti sedí. Audacity sice nemá nějaké speciální funkce pro AI, ale má spoustu nástrojů na úpravu zvuku, jako efekty a mixování. Takže můžeš klidně vzít něco od AI a v Audacity to doladit do konečné podoby.