Audacity.cz/Fórum/Odstranění šumu v Audacity – potřebuju pomoc!

Odstranění šumu v Audacity – potřebuju pomoc!

Už nějakou dobu se snažím zpracovat svoje audio záznamy v Audacity a narazil jsem na problém, s kterým si nevím rady. Když nahrávám, mám pocit, že mi do zvuku proniká spousta šumu a hluku, ať už z mikrofonu nebo okolního prostředí, a pak je to strašně obtížné poslechnout. Zkoušel jsem různé techniky, ale pořád se mi to nedaří vyčistit tak, jak bych chtěl. Nevíte náhodou, jak odstranit šum ze záznamu v Audacity? Četl jsem něco o nějakých efektech nebo filtrech, ale nejsem si jistý, kudy přesně jít. Je třeba něco nastavit před nahráváním nebo je to spíš o úpravě po? Kdyby někdo měl nějaké konkrétní tipy nebo kroky, jak na to, byl bych moc vděčný. Točím podcasty a chci mít kvalitu zvuku co nejlepší, aby to lidé poslouchali s radostí. A když už mluvím o tom šumu, setkal se někdo i s tím, že pak ten zvuk zní uměle? Jak tomu předejít? Děkuju předem všem za rady!

157 slov
1.6 minut čtení
24. 9. 2024
Jakub Košťál
Jakub Košťál

Jasně, odstranění šumu v Audacity je důležitý krok. Nejlepší je udělat to po nahrávání. Tady je pár tipů: 1. Vyber část ticha – najdi místo, kde nemluvíš a je tam jen šum. 2. Jdi na Efekty > Odstranit šum a klikni na „Získat profil šumu“. 3. Pak označ celý záznam, znovu otevři ten efekt a nastav úroveň odstranění šumu. Neboj se experimentovat, ale dávej pozor, ať zvuk nezní uměle. Můžeš zkusit snížit i basy nebo výšky, abys našel lepší rovnováhu. Před nahráváním doporučuji mít mikrofon co nejdál od hluku a použít pop filtr. Také nezapomeň na kvalitní mikrofon – to udělá velký rozdíl! Hodně štěstí s podcasty!

107 slov
1.1 minut čtení
3. 10. 2024
Bohumil Kratochvíl
Bohumil Kratochvíl